Az egyik legfontosabb szempont nálunk – a szórakoztatás mellett – az, hogy a Játékosaink teljes biztonságban érezzék magukat a játék során. Még akkor is, ha épp egy Pszichopata Gyilkos csapdájában küzdenek az életükért, vagy ha épp vasra verve, megbilincselve kell kiutat találniuk egy sötét tömlöc mélyéről.
Ez csak úgy érhető el, ha a játékmenet minden perce; minden szoba, minden szeglete és persze a benne lévő összes Játékos több ponton is biztosítva van. Az erre szolgáló eszköztárunkat fogjuk most sorra venni:
1.: A segítségkérés lehetősége:
A Játékosok a játék első percétől az utolsóig kapcsolatban állnak a Játékmesterrel így bármelyik pillanatban segítséget kérhetnek. Bármikor. Bármennyit. Bármivel kapcsolatban. Legyen az csak egy kis rávezetés az egyik feladat során, segítség egy lakat kinyitásához vagy bármi egyéb felmerülő probléma megoldása.
Erre az egyszerű feladatra is több eszközünk van: a legtöbb szobánkban a Játékosok a játék elején kapnak egy rádiót (walkie talkie) aminek a párja a Játékmesternél van. Ettől csak akkor térünk el, ha a szoba tematikája megkívánja: az egyik szobánkban például egy falra szerelt telefonon keresztül történik ugyan ez a kommunikáció.
B terv.: ha Murphy törvénye életbe lép és a rádió bármilyen okból meghibásodik, a Játékmesternek lehetősége van a szobákban elhelyezett kamerák mikrofonjainak aktiválására így hallja a Játékosok kérdéseit és a beszerelt hangszórókon keresztül válaszolni is tud nekik.
2.: A kamerák:
A Játékmester a játéktér minden szegletét belátja a szobákban elhelyezett kamerák segítségével, így nyomon tudja követni a Játékosokat minden cselekedetét és a játékmenet alakulását. Ha a Játékmester úgy ítéli meg, hogy a Játékosok elakadtak vagy rossz nyomon járnak és ki fognak futni az időből akkor segítséget tud felajánlani nekik. Valamint a kamerákon keresztül azt is észleli, ha esetlegesen a játék bármely feladata, fejtörője meghibásodna, nem rendeltetés szerűen működne vagy a Játékosok vétenének a játék elején ismertetett biztonsági előírások ellen.
A kameráink soha, semmilyen esetben SEM KÉSZÍTENEK FELVÉTELT, csak és kizárólag élőképet közvetítenek a Játékmester monitorjaira.
B terv.: a kamerák hasznosak, de nem elengedhetetlenek a játékhoz. Meghibásodás esetén a szerepüket kiválthatja a rádió, amin keresztül a Játékmester 1-2 célzott kérdéssel felmérheti, hogy hol járnak a Játékosai és ennek megfelelően tud segítséget nyújtani. Extrém, erősen indokolt, kivételes esetekben a Játékmester bemehet a Játékosok mellé segíteni és felügyelni őket. (Erre konkrét, megtörtént példa: a 8-10 éves apró csapat épp a Varázslóbörtön mélyén küzdött a szabadulásért, amikor az egy szem felnőtt kísérőnek bizonyos okokból távoznia kellett. Így a játék második felét a Játékmester jelenlétében és vele közösen játszották végig a gyerekek.)
3.: A Játékmester:
A Játékmester biztonságban betöltött szerepe ott kezdődik, hogy a játék megkezdése előtt pályaellenőrzést tart: megvizsgálja, hogy a szobában lévő lakatok, zárak és egyéb eszközök rendeltetésszerűen működnek-e.
Fontos továbbá, hogy a játék megkezdése előtti tájékoztató során elmondja az általános- és esetenként szoba-specifikus biztonsági előírásokat és tudnivalókat, bemutatja egyes eszközök használatát, felméri a csapat tapasztalatát és megválaszol bármilyen felmerülő kérdést. Egy felkészült, segítőkész játékmester sokat hozzátehet a csapat biztonságérzetéhez, hiszen mégiscsak ő az, aki be fogja zárni a Játékosokat egy szobába.
Ezenfelül, a Játékmester feladata, a játék alakulásának nyomon követése a már korábban említett kamerák segítségével. Ez azért fontos, hogy szükség esetén releváns segítséget tudjon nyújtani a Játékosoknak, vagy épp időben észlelje, ha bármely eszköz meghibásodna, vagy a játékosok nem rendeltetés szerűen használnák azokat.
B terv.: Játékmester nélkül nincs játék sem. Teljes kiváltására fölösleges is lenne törekednünk, ám a játékmenetben betöltött szerepét minimalizáltuk: a pályákon MINDEN automatikusan működik/nyílik/zárul/érkezik, továbbá a nem hétköznapi lakatokhoz és zárakhoz használati utasítást is mellékeltünk. Így – ideális esetben – az összes szobánk végigjátszható bármilyen külső beavatkozás nélkül, a Játékmester feladatköre a Játékosok kérdéseinek megválaszolására, segítésére és a zökkenőmentes játékmenet biztosítására és felügyeletére korlátozódik.