(20) 311 9471

Szabadulószoba és a hozzá kapcsolódó technikai elemek

Sokan szeretnek szabadulószobába járni és sokakat érdekel a játékok technikai paraméterei is. Ebben az írásban igyekszünk bemutatni több olyan sarkalatos pontot, amelyek fontos pillérei a zökkenőmentes játéknak és elengedhetetlen feltételei a jó játékoknak.

Az első legszembetűnőbb dolog a kamera.

A szabadulószobák nagy többsége alkalmaz kamerákat a játék során, erre több okból is szükség van. Az egyik legkézenfekvőbb ok, hogy a játékmester tudjon segíteni, ha a csapat szükségét érzi, a másik ok pedig, hogy meg tudjon előzni nem várt eseteket. Például, ha a csapat nagyon rossz irányban indul el, vagy ha szabálytalanul játszik a játékmester ezt látja és rádión tud szólni. Az egyik legjellemzőbb eset, hogy a csapatok felmásznak olyan helyekre ahova nem lenne szabad. A kamerarendszer tehát a csapatok biztonsága és segítése miatt született. Ez nem azt jelenti, hogy a csapat játékának minden egyes percét nyomon követjük mint egy valóságshowban, hanem rendszeresen (5-10 percenként) ránézünk a csapatokra, hogy haladnak, szükségük van-e bármi segítségre.

A kameráinkat viszonylag próbáljuk elrejteni, hogy a játékosoknak ne legyen olyan érzése mintha megfigyelnénk őket. Viszont létfontosságú, hogy a szoba minden helyiségében megtalálhatóak legyenek ezek az eszközök, hogy a játékok a lehető legbiztonságosabban és legélvezhetőbben tudjon végigmenni.

A szobákban lévő visszaszámlálók

Nálunk az Időcsapdánál minden pályán egy monitoron követhetik a játékosok, hogy mennyi idejük van hátra. Ez azért nagyon fontos, mert egy esetleges játék közbeni elakadásnál sok időt veszíthetnek a versenyzők. Ezen helyzetekben nagyon hasznos az óra, hiszen az idő ismeretének függvényében tudnak mérlegelni a csapatok, hogy kérjenek-e segítséget. Természetesen a játékmestereknek is feladatuk, hogy ezeket a helyzeteket felismerjék, és megkérdezzék a szabadulókat segíthetnek-e. Így az idő nem ellensége, hanem a jó barátja tud lenni a játékba résztvevőknek. Az Időcsapdánál törekszünk rá, hogy a számlálók beleilleszkedjenek a szoba hangulatába, amennyire lehet. Például igyekszünk különböző betűtípusokat használni (Harry Potter betűtípus), vagy különböző háttereket (Csernobil, vagy Pszichopata Gyilkos pálya).

A rádió a szabaduló legjobb barátja

A szabadulószobákban előfordul, hogy csapatok elakadnak, ilyenkor megtörik a játék menete, és lehet, hogy annyira megcsúsznak az időben, hogy nagyon kevés esélyük marad a kijutásra. Ezen kellemetlen helyzetek feloldására találták ki, hogy valamiféle azonnali  kapcsolat legyen a játékosok és a játékmester között. Ilyenkor a csapatok segítséget kérhetnek, hogy tovább haladhassanak. Ezt a gyakorlatot szinte az összes szabadulószoba alkalmazza. Viszont nem minden helyen lehet korlátlan mennyiségben élni ezzel a lehetőséggel. Valahol időlevonás jár érte, valahol pedig korlátozva van a segítségkéréseknek a száma.

Nálunk az Időcsapdánál végtelen segítséget lehet igénybe venni, mert azt gondoljuk, hogy a kijutás élménye a legfontosabb. Természetesen a profi szabadulóknak sem kell félni, csak abban az esetben segítünk ha a csapat azt kéri. A kisgyermekes, fiatalabb csapatoknál már más a helyzet, itt igyekszünk a legtöbbet megtenni azért, hogy a csapatoknak meglegyen a vágyott sikerélménye. Ez azt jelenti, hogy többet vagyunk kapcsolatban a szabadulókkal, és ha látjuk, hogy elakadtak megkérdezzük, hogy segíthetünk-e, és próbáljuk rávezetni őket a helyes útra úgy, hogy a játékélmény  maximális legyen.

Pánikra semmi ok!

A logikai és ügyességi feladatok megoldása egy bezárt szobában időre, egyszerre tölti el az embert adrenalinnal és izgalommal. Viszont előfordulhatnak olyan esetek, hogy a játékos nem érzi jól magát és szeretne kimenni. Ezek nagyon elszigetelt eseteknek számítanak, de a szabadulószobáknak mindenre fel kellett készülniük, ezen problémák megoldására vezettük be  a pánikgombokat. A pánikgombok a zárt ajtók mellett találhatóak és jól látható jelzéssel vannak ellátva, ha ezeket a játékosok megnyomják, akkor a mágneszárak kinyílnak és a legrövidebb úton lehet elhagyni a szobát. Ez nyilván csak egyedi és ritka esetekben történik, de jobb mindenre felkészülni, és ha valaki retteg a bezártságtól és ez a szabadulószobában tör rá, akkor még mindig meggondolhatja magát a pánikgomb segítségével. Nem beszélve arról a funkcióról, hogy egy esetleges veszély esetén is megkönnyíti a kijutást. Így biztonsági szempontból is elengedhetetlen a pánikgombok kialakítása. Általában kisgyerekes csapatoknál szokott előfordulni, hogy idő előtt szeretnének kijutni, de ez is a nagyon ritka esetek közé tartozik. A pánikgomb összességében egy biztonságérzetet adó barát, ami gondoskodik arról, hogy felhőtlen legyen az egész szabadulás.

 

Hírlevél feliratkozás

Az Időcsapda® a legegyedibb szabadulós játék (escape room) Budapest belvárosában, két helyszínen és 7 igazán különleges pályával várja a szabadulni-vágyókat.

Cookie beállítások
Kosár tartalma
Ingyenes kiszállítás
Ingyenes kiszállítás
Tovább a kosárhoz